Deklaracja dostępności
Wstęp
Na podstawie art. 12 pkt 7 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), dalej zwanej „ustawą o dostępności cyfrowej”, niniejszy dokument określa warunki techniczne publikacji Deklaracji Dostępności oraz strukturę dokumentu elektronicznego Deklaracji Dostępności.
Placówka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej.
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń. Na stronie umieszczone są zdjęcia bez tekstu alternatywnego oraz strona nie posiada udogodnień nawigacyjnych. Niektóre pliki udostępnione są w formie niedostosowanych skanów i formatów niedostępnych cyfrowo. Strona posiada błędy CSS, HTML oraz składni nagłówków. Do elementów niezgodnych każdy ma prawo żądać dostępu alternatywnego.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022.03.30.
Deklaracja została poddana przeglądowi: 2025.03.11.
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt – tel.(62) 725-32-75 w godzinach 7.30 – 15.30
Osobą kontaktową jest pani Aleksandra Poczwardowska
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontakt możliwy jest również za pomocą danych kontaktowych placówki.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Alternatywny sposób dostępu polega w szczególności na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730), lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, o których mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824), jeżeli podmiot publiczny udostępnia taką możliwość. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem przysługuje prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej.
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich:
Informacje uzupełniające
Data publikacji strony internetowej: 10.01.2025.
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Krotoszynie,
- Mickiewicza 11,
63-700 Krotoszyn
tel.(62) 725-32-75
fax. (62) 725-30-15
e-mail: zsp1krot@op.pl
Skróty klawiszowe:
Strona obsługuje następujące skróty klawiszowe:
- TAB – przejście do kolejnego elementu
- SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
- Ctrl + F – przejście do wyszukiwarki
- ESC – anulowanie operacji
- Powiększenie czcionki dokonuje się za pomocą Ctrl +, a pomniejszenie Ctrl –
Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy. Drugie wejście boczne, wejścia nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Podmiot zajmuje 3 budynki nie połączone ze sobą.
Budynek główny jest 3 piętrowy ze schodami będącymi barierami architektonicznymi dla osób niepełnosprawnych. Osoby niepełnosprawne są obsługiwane na parterze każdego z budynków.
Jest wyznaczone miejsce do parkowania dla osób niepełnosprawnych.
Do placówki może wejść osoba z psem asystującym.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.