Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0

I    MIŁO NAM POINFORMOWAĆ, ŻE W ROKU SZKOLNYM 2022/2023  
    NASZA SZKOŁA  PONOWNIE ZOSTAŁA BENEFICJENTEM PROGRAMU

„Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025”

Priorytet 3. Kierunek interwencji 3.2, którego celem głównym jest zakup   
                     nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do
bibliotek szkolnych i pedagogicznych

Cele szczegółowe

  1. Zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami, w szczególności książek historycznych Polski XX w.
  2. Wzrost dostępności książek w bibliotekach szkolnych,
  3. Zakup nowych elementów wyposażenia biblioteki,
  4. Realizacja działań promujących czytelnictwo.

II  PRZEPROWADZENIE ANKIETY CZYTELNICZEJ WŚRÓD  
     UCZNIÓW, NAUCZYCIELI I RODZICÓW

     Ankiet została przeprowadzona wśród uczniów, nauczycieli oraz rodziców przez dziennik Vulcan

III  PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIETY – UTWORZENIE LISTY  
      KSIĄŻEK ZGODNIE ZE SUGESTIAMI UCZNIÓW, NAUCZYCIELI    
      I RODZICÓW zaopiniowana przez SU, RR, KBP w Krotoszynie oraz 
      PBP w Kaliszu. Filia w Krotoszynie

 

IV LIST OTWARTY DO RODZICÓW nt. wpływu czytania na rozwój   
     dzieci i młodzież – „Dlaczego warto czytać książki”

List otwarty do Rodziców 
„Dlaczego warto czytać książki”

 Szanowni Państwo !

W dobie mediów elektronicznych, Internetu,  gier komputerowych, smsów i magicznej mocy przekazu telewizyjnego można zauważyć, że media te stają się bardzo często  głównym źródłem przyjemności, emocji i wiedzy o świecie,  dla młodego człowieka. Oprócz treści przekazywanych przez współczesne media  kontakt z różnymi formami kultury powinien odbywać się również poprzez odnajdywanie wartości płynących z obcowania ze słowem drukowanym.

Powszechnie wiadomo, że kluczem do wiedzy jest czytanie. Stąd też zadaniem szkoły i domu jest wytworzenie silnej motywacji do czytania, sprawienie by czytanie było zajęciem atrakcyjnym, aby książka zaspakajała pragnienia i potrzeby człowieka, zarówno emocjonalne jak i intelektualne.

O pozytywnych skutkach czytania wie chyba każdy z nas. Należą do nich :

  • czytanie książek pomaga w zrozumieniu innych ludzi , ich problemów, motywów działania, otwiera oczy na świat
    i drugiego człowieka,
  • książka może stawiać pytania, które angażują i pobudzają do przemyśleń,
  • literatura wywiera ogromny wpływ na rozwój emocjonalny człowieka,
  • czytanie rozwija wyobraźnię, pobudza fantazję,
  • czytanie poprawia pamięć, łatwość kojarzenia faktów, zwie kasza zdolności koncentracji uwagi,
  • czytanie uczy samodzielnego zdobywania wiedzy,
  • książki wychowują i rozwijają pasje,
  • poprzez czytanie zdobywamy doświadczenia innych ludzi,
  • czytając zapamiętujemy zasady ortograficzne,
  • czytanie pobudza naszą kreatywność,
  • książki działają terapeutycznie,
  • czytanie odprężą , uspokaja i relaksuje,
  • czytanie uczy empatii i wrażliwości,
  • czytanie to dobry sposób na nudę !
    W związku z tym w roku szkolnym 2022/2023 nasza Szkoła przystąpiła do realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 – Priorytet 3 na lata 2021-2025,którego głównym celem jest uatrakcyjnienie księgozbioru biblioteki szkolnej poprzez zakup nowości wydawniczych pozostających w sferze zainteresowania uczniów. Dzięki  temu uczniowie będą mogli korzystać z najnowszych propozycji książkowych, oferowanych na rynku wydawniczym.

Drodzy Rodzice zachęcamy Was gorąco, abyście rozbudzali i podtrzymywali zainteresowania czytelnicze Waszych dzieci. Wyrobienie nawyku czytania książek
i sprawienie by książki nie były mniej ważne niż komputer, Internet czy telefon może się udać dzięki wspólnemu zaangażowaniu domu i szkoły

Zapraszamy do biblioteki szkolnej po NOWOŚCI !

V WSPÓŁPRACA Z Krotoszyńską Biblioteką Publiczną im. Arkadego 
   Fiedlera w Krotoszynie

KATALOGI KSIĄŻEK

LEKCJE BIBLIOTECZNE– „Wybieraj książki prosto ze swojego smartfona”

Katalog biblioteki dostępny jest w aplikacji mobilnej „SOWA Mobi”.

Wszystko w jednym miejscu – informacja o zbiorach, możliwość rezerwacji, przeglądanie zbiorów. Koniec z zapominaniem. Aplikacja przypomni Ci o wypożyczonych zbiorach, które będziesz musiał niebawem zwrócić do biblioteki. Zaproponuje Ci też możliwość przesunięcia daty zwrotu, gdybyś jeszcze nie skończył czytać.

W DNIU 24. 10. 2022 R. W RAMACH NPRCZ 2.0 I WSPÓŁPRACY PARTNERSKIEJ Z KROTOSZYŃSKĄ BIBLIOTEKA PUBLICZNĄ

Uczniowie naszej szkoły z  klasy 2 technik fotografii i multimediów uczestniczyli w spotkaniu z  podróżnikiem,  organizatorem  wypraw  długodystansowych, autorem książek i fotografem Łukaszem Superganem.                                                                                                         Tematyka prelekcji dotyczyła wyprawy w Himalaje oraz trekkingu wokół Annapurny w jej klasycznym kształcie, jednego z czternastu szczytów  ośmiotysięcznych  na  świecie.  Autor
w  bardzo  ciekawy   sposób, opowiadał o trwającym trzy tygodnie  trekkingu  wokół  góry o wysokości  8091 m. n. p.                                         Mieliśmy okazję  zobaczyć wiele rewelacyjnych zdjęć dokumentujących wyprawę do Nepalu,    w najwyższe góry świata a także książki podróżnicze autora.

KONKURS CZYTELNICZY  „Romantyzm Polski – epoka i twórcy”

 Cele konkursu

  • Przypomnienie najważniejszych twórców epoki Romantyzmu i uczczenie Roku Romantyzmu Polskiego. W roku 2022 przypadają dwusetne urodziny tej epoki
    i jest to dobry powód do przypomnienia „duchowego depozytu, jaki pozostawili
    nam romantyczni bohaterowie, artyści i myśliciele”
  • promocja czytelnictwa.

LEKCJE BIBLIOTECZNE W KBP im. A. Fiedlera w Krotoszynie

Klasy drugie odwiedziły bibliotekę. Uczniowie poznaliśmy działy, księgozbiór, warsztat informacyjny. Dowiedzieliśmy się o organizowanych cyklicznie imprezach takich Dyskusyjny Klub Książki,  Klub Gier Planszowych Lemur, Klub Konesera Książki Odwiedziliśmy Strefę Młodych. Młodzi czytelnicy mogą tutaj poczuć się swobodnie korzystając z literatury młodzieżowej. Relaksowi przy książce sprzyja wygodne umeblowanie: hamak, kosze, szezlongi, pufy. Można tu przyjść spędzić wolny czas.
Była również okazja do zapisania się do biblioteki.

 

 

WYSTAWA FOTOGRAFII  UCZENNICY –  JULII PTASZYŃSKIEJ 
W KBP im. A. Fiedlera w Krotoszynie

Od 29 kwietnia 2023 r. w ramach cyklu „Ja, artysta” można było podziwiać wystawę fotografii Julii Ptaszyńskiej uczennicy klasy pierwszej w zawodzie technik fotografii i multimediów. Julka od dawna interesuje się fotografią, jest laureatką konkursów fotograficznych. Fotografia jest jej pasją ,
z wielkim zaangażowaniem zgłębia tajniki zawodu fotografa.

VI  WSPÓŁPRACA Z Publiczną Biblioteką Pedagogiczną Książnica
     Pedagogiczna im. Alfonsa Parczewskiego w Kaliszu. Filia Krotoszyn

 PRZEPISZMY TO!
W piątek 9 grudnia 2022 r. klasa 1tlb w ramach współpracy biblioteki szkolnej ZSP nr 1 w Krotoszynie z Książnicą Pedagogiczną w Kaliszu Filia w Krotoszynie wzięła udział w II edycji ogólnopolskie akcji PRZEPISZMY TO! W tym roku z okazji 80. rocznicy pierwszego wydania przepisywaliśmy „Małego Księcia” Antoine de Saint-Exupéry. „Mały Książę” nie przestaje zadziwiać i fascynować. To trzecia najpoczytniejsza książka na świecie. Do dnia dzisiejszego sprzedało się ponad 145 milionów egzemplarzy książki. To jednak nie koniec rekordów, jakie można przypisać utworowi Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. „Małego Księcia” przetłumaczono na 270 języków
i dialektów, co czyni ją najczęściej tłumaczonym dziełem literatury światowej zaraz za Biblią.

Mimo tego, że żyjemy dziś w dobie komputerów, smartfonów i zapominamy już trochę o odręcznym pisaniu, to sztuka kaligrafii wraca do łask. Uczy ona cierpliwości i staranności, wspiera koncentrację, poprawia pamięć
i relaksuje. Nic dziwnego, że w ostatnich latach cieszy się dużą popularnością. Efekty naszych wysiłków można zobaczyć na zdjęciach.

Organizatorami przedsięwzięcia są Academy International Wawer, Warszawski Dom Kaligrafii oraz Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy.

VIII  WSPÓŁPRACA Z HiKTK W Tuliszkowie
Kiermasz Mikołajkowy cieszył się dużym powodzeniem wśród uczniów.

IX   PRZENTACJE TEMATYCZNE, WYSTAWY KSIĄŻEK
       ZAKUPIONYCH Z PROGRAMU NPRCz 2.0

     Pod hasłem „Lek na bóle  jest w aptece, a na nudę w bibliotece”

X  UDZIAŁA W OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI CZYTELNICZEJ – „Narodowe Czytanie”
W dniu 13 września 2022 r. w naszej szkole odbyła się kolejna już, 11 edycja Narodowego Czytania. W tym roku były to „Ballady i romanse” – Adama Mickiewicza. W 2022 roku mija 200 lat od wydania tego dzieła.

Publikacja ,,Ballad i romansów” w 1822 r. zapoczątkowała polski romantyzm. To zbiór nowatorski, oryginalny, a jednocześnie ujmujący naturalnością stylu
i prostotą języka. Świadczy również o ogromnych możliwościach pisarskich wybitnego autora, który na tle nastrojowej przyrody, wykreował fascynujący i wyjątkowy świat pełen uczuciowości, fantazji i ludowej moralności.
W akcji Narodowego Czytania wzięła udział cała społeczność naszej szkoły wraz z Gronem Pedagogicznym. Młodzież przedstawiła cztery utwory: „Romantyczność”, „Pani Twardowska”, „Świtezianka”, i „Lilie”.
Zapraszamy za rok na kolejną edycję Narodowego Czytania!
Fot. Karolina Kucińska, Marcelina Jankowska, Monika Chuda,
Agata Dąbrowska

EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH 

Europejski Dzień Języków to doskonała okazja by poznać kulturę obcych krajów oraz docenić wartość nauki języków obcych.

W czwartek 26 września w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków – święto, które ma na celu podkreślenie znaczenia znajomości języków obcych oraz propagowanie różnorodności językowej i kulturowej Europy.

Podczas tego dnia odbyła się w bibliotece szkolnej prezentacja książek oraz czasopism angielsko i niemieckojęzycznych
Z tej też okazji został zorganizowany konkurs „Przysłowia mądrością narodów i skarbem języków” Młodzież wykazała się dużą znajomością języków obcych rozwiązując zadania konkursowe.

Wyłoniono 5. Finalistów z maksymalna liczba punktów (24/24). Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe z rąk dyrektora szkoły.

Pozostali uczestnicy zostali obdarowani tematycznymi zakładkami książkowymi wykonanymi przez nauczycieli bibliotekarzy oraz słodkościami ; )

2023 ROKIEM WISŁAWY SZYMBORSKIEJ

Senat ustanowił 2023 Rokiem Wisławy Szymborskiej

Senat przyjął uchwałę ustanawiającą 2023 Rokiem Wisławy Szymborskiej. „To jedna z najbardziej znanych polskich poetek, zarazem jedna z nielicznych polskich noblistek. Jej twórczość spotyka się wciąż z żywym odbiorem zarówno w Polsce, jak i za granicą” –

X  KONKURSY CZYTELNICZE PROMUJĄCE CZYTELNICTWO  WŚRÓD MŁODZIEŻY
„ Z jakiej książki to cytat?”  – konkurs znajomości literatury”

 Cele konkursu

  1. Popularyzowanie czytelnictwa wśród młodzieży.
  2. Propagowanie autorów literatury młodzieżowej.
  3. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, promujących pozytywne wzorce zachowań ,  budujących pozytywny stosunek do świata i wiarę w siebie,
  4. Zachęcanie i mobilizowanie uczniów do regularnego czytania,
  5. Właściwe zagospodarowanie wolnego czasu,
  6. Wspieranie indywidualnych zainteresowań czytelniczych młodzieży.

Wyniki konkursu
Uczniowie, którzy uczestniczyli we wszystkich edycjach konkursu
i poprawnie rozpoznali autora oraz tytuł książki, z której pochodził cytat:

Julia Marszałek – klasa 4TA

Barbara Dudzińska – klasa 4TA

Jagoda Ciesiak – klasa 4TA

Alan Wasik – klasa 3 TA

„ Konkurs ortograficzny Corrida Ortograficzna czyli walka z bykami”

  Cele konkursu:
 1. Podniesienie kompetencji ortograficznych uczniów
 2. Doskonalenie umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce
 3. Rozwijanie zainteresowań polonistycznych, wspieranie   uzdolnień  
     uczniów, 

 

Wyniki konkursu

I miejsce: Kacper Frąckowiak – klasa 4TL
Julia Jarus – klas 4TW
II miejsce: Agata Dąbrowska – klasa 3TF
III miejsce : Łukasz Ćwik – klasa 4 log

„ Konkurs o tytuł Szkolnego Mistrza Poprawnej Polszczyzny”

Cele konkursu:
 • rozbudzanie zainteresowań uczniów językiem ojczystym,
 • popularyzowanie poprawnej polszczyzny,
 • poszerzanie i pogłębianie świadomości językowej uczniów,
 • uświadamianie różnic między językiem mówionym a pisanym,
 • doskonalenie praktycznych umiejętności językowych, w tym ortograficznych i  interpunkcyjnych,
 • rozwijanie językowych uzdolnień uczniów,
 • kształtowanie umiejętności zastosowania w praktyce posiadanej wiedzy.

Wyniki konkursu

I miejsce: Amelia Kruk – klasa 4log

Natalia Talaga – klasa  3TF

II miejsce: Łukasz Ćwik – klas 4 log

III miejsce: Julia Mayer – klasa 1TL

KONKURS FOTOGRAFICZNY „Jesień z książką – wyobraź sobie…”

Cele konkursu:

  1. Popularyzacja czytania jako formy spędzania wolnego czasu,
    2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
    3. Promowanie czytania, książek i biblioteki,
    3. Rozwijanie wrażliwości artystycznej i kreatywnego myślenia
    4. Upowszechnianie i popularyzacja fotografowania jako dziedziny sztuki oraz sposobu wyrażania emocji.

Spośród kilkudziesięciu fotografii, które wpłynęły na konkurs  wyróżniono 3 prace.

I miejsce przyznano Marcelinie Jankowskiej z klasy 4 tfa,
II miejsce – Damianowi Woźniakowi z klasy 1tfm,
III miejsce – Patrycji Florkowskiej z klasy 2tfm. 

Komisja konkursowa doceniła ciekawe ujęcie tematu, umiejętność wykorzystania światła
w fotografii oraz  kreatywność autorów zdjęć.

Konkurs realizowany był w ramach projektu NPRCz 2.0 (2021-2025), w którym bierze udział nasza Szkoła.

Gratulujemy zwycięzcom oraz wyróżnionym. Dziękujemy za udział wszystkim uczestnikom konkursu.

POJEKT EDUKACYJNY „HISTORIA I KULTURA KROTOSZYNA
W XX w.  – MOJEJ MAŁEJ OJCZYZNY

Cele:

Poszerzenia wiedzy uczniów naszej szkoły dotyczącej historii, kultury, turystyki własnego regionu,

Wykorzystanie księgozbioru biblioteki szkolnej: literatury dotyczącej historii, kultury, turystyki Krotoszyna i jego najbliższych okolic,

Współpraca z KBP im. A. Fiedlera  w Krotoszynie – Dział Regionalia,

Współpraca z Muzeum im. H. Ławniczaka w Krotoszynie

Projekt ten podzielony był na kilka etapów, w których udział brała młodzież z różnych klas ZSP nr 1 w Krotoszynie.

Działania:

LEKCJA BIBLIOTECZNA – REGIONALIA KROTOSZYŃSKIEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ.

W dniu 10 listopada 2022 r. młodzież z klasy 4 log w ramach lekcji geografii regionalnej oraz projektu bibliotecznego: „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0” uczestniczyła w lekcji bibliotecznej w Krotoszyńskiej Bibliotece Publicznej. Lekcja dotyczyła najnowszej historii Wielkopolski Powiatu krotoszyńskiego oraz Krotoszyna .                                                                Uczniowie dowiedzieli się o źródłach informacji o regionie poprzez internetową bazę Wielkopolskiej Biblioteki Cyfrowej. Ponadto zapoznali się z regionaliami zgromadzonymi w dziale Regionaliów (czasopisma, publikacje, kartoteki). Poznali system katalogowy – SOWA dostępny dla czytelników, mieli  także możliwość zobaczyć księgozbiór wypożyczalni dla dorosłych.

Realizując Projekt „ Historia ……” do biblioteki zawitały również klasy trzecie. Odwiedziły Dział REGIONALIA, gdzie zostały nam udostępnione wydawnictwa dotyczące Krotoszyna, powiatu krotoszyńskiego, Wielkopolski, prasa lokalna (międzywojenna i współczesna), wycinki prasowe, Bibliografia Regionalna oraz dokumenty życia społecznego

VII  WSPÓŁPRACA z Muzeum Regionalnym im. H. Ławniczaka

  GRA MIEJSKA Z ZSP NR 1 PO KROTOSZYNIE

 Jednym z działań w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa w naszej szkole były podchody w formie gry miejskiej, które zostały zorganizowane dla klasy 4 log – która, odbywa zajęcia z przedmiotu geografia regionalna
Celem głównym było zwiększenie wiedzy uczestników gry dotyczącej własnego regionu, przekazanie w nowatorski i zabawowy sposób wiedzy na temat zabytków, charakterystycznych miejsc w Krotoszynie a także istnienia i znaczenia Małej Ojczyzny w życiu młodego człowieka.
 Spacer w formie gry miejskiej jest dowodem, że każda miejscowość kryje wiele niesamowitych tajemnic i historii, które warto poznać, choćby po to, by przekonać się, że każde miejsce jest piękne i unikatowe. 
Grupa młodzieży, zaangażowana w zadanie, podeszła do niego bardzo profesjonalnie. 
Pierwszym etapem było wyszukanie informacji dotyczących historii miasta Krotoszyna.

Młodzież korzystała ze zbiorów regionaliów znajdującego się w bibliotece szkolnej ZSP nr 1 a także z działu regionaliów w Bibliotece Publicznej im. Arkadego Fiedlera w Krotoszynie.
W bibliotece szkolnej ZSP nr 1 została zorganizowana wystawa książek poświęconych historii XX wieku, zakupionych w ramach Narodowego Rozwoju Czytelnictwa. 2. 0. Dalszy etap to przeprowadzenie  samej gry.
W dniu 29 września 2022 r. młodzież wyruszyła na trasę podchodów. Na mecie liczyły się poprawne odpowiedzi oraz czas przejścia grupy. Zwycięzcy otrzymali nagrody książkowe oraz gadżety związane z historią Krotoszyna. 
Gra Miejska Krotoszyn, została opracowana przez Muzeum Regionalne im. H. Ławniczaka w Krotoszynie.

WIZYTA W MUZEUM IM. H ŁAWNICZAKA W KROTOSZYNIE.

Lekcja muzealna – kultura ludowa regionu ziemi krotoszyńskiej, gwara wielkopolska. 
Młodzież naszej szkoły kwietniu 2023 r. wzięła aktywny udział w lekcji muzealnej. Uczniowie zapoznali się z kulturą, ludowością ziemi krotoszyńskiej a także regionu Wielkopolski, między innymi gwary wielkopolskiej. 
Obejrzeliśmy stałą ekspozycję, która mieści się w sześciu salach i na korytarzu klasztornym o łącznej powierzchni około 370 m². Wystawa składa się z trzech zasadniczych działów tematycznych: „Krotoszyn od pradziejów do współczesności”, „Kultura ludowa ziemi krotoszyńskiej (XIX/XX w.)” oraz usytuowana na korytarzu galeria plastyczna łącząca tematy: „Krotoszyńska rzeźba, malarstwo, rysunek  i grafika” oraz „Krzyże i kapliczki przydrożne na ziemi krotoszyńskiej”. Na wystawie stałej wyeksponowano ponad 1300 muzealiów. 
Aktualnie zbiory Muzeum liczą ponad  6000 zabytków z dziedziny archeologii, historii, etnografii i sztuki. Najliczniej reprezentowane są zabytki historyczne (około 3700) oraz obiekty z zakresu kultury ludowej (ponad 1300). Najcenniejsze muzealia poddawane są profesjonalnym zabiegom konserwatorskim. 
Wartość zbiorów muzealnych podnoszą bogate zasoby biblioteczne. Są to między innymi: literatura specjalistyczna, archiwalia, ikonografia, publikacje oraz opracowania niepublikowane związane tematycznie z szeroko pojmowaną historią i kulturą ziemi krotoszyńskiej. 
Muzeum nie tylko gromadzi i dokumentuje pamiątki przeszłości Krotoszyna i regionu ale odgrywa również ważną rolę w edukacji historycznej, kulturalnej i patriotycznej.

KONKURS GWARY WIELKOPOLSKIEJ

 Cele:

  1. Przybliżenie uczniom dziedzictwa kulturowego regionu Wielkopolski,
  2. Popularyzowanie literatury regionalnej ,
  3. Rozwijanie zainteresowań regionem, jego historią XX w. i tradycją,
  4. Kształtowanie poczucia własnej tożsamości i postaw patriotycznych.

Zwycięzcy Konkursu Gwarowego
I miejsce – Elian Ratajek – klasa 4 log
II miejsce – Julia Sędzik – klasa 4 log
III miejsce – Miłosz Frala – klasa 4 log
Wyróżnienie – Dawid Płonka – klasa 4 log

ZOSTAŃ AMBASADOREM REGIONU WIELKOPOLSKI  ORAZ INNYCH REGONÓW  TURYSTYCZNYCH W POLSCE

 We kwietniu  młodzież naszej szkoły na lekcji geografii w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” na podstawie księgozbioru zgromadzonego w naszej bibliotece szkolnej wykonała prezentacje multimedialne dotyczące najpiękniejszych miejsc turystycznych w naszym kraju. 
 Celem było:

  • Zachęcanie do uprawiania turystyki i krajoznawstwa w różnych formach,
  • Rozwijanie zainteresowań młodzieży w duchu turystyki i krajoznawstwa,
  • Rozwijanie sprawności fizycznej młodzieży i jej zamiłowania do aktywnego spędzania czasu wolnego,
  • Popularyzowanie krajoznawstwa i „Małych Ojczyzn” oraz Regionów Turystycznych w Polsce,
  • Popularyzowanie działań proekologicznych i prozdrowotnych,
  • Poszerzenie wiedzy o atrakcyjnych turystycznie miejscach kraju,
  • Poznanie się i nawiązanie przyjaźni między zainteresowanymi uprawianiem turystyki kwalifikowanej,
  • Promowanie uprawiania turystyki kwalifikowanej przez kształcenie umiejętności planowania tras turystycznych i orientowania się
    w terenie według mapy,
  • Zapoznanie się z księgozbiorem biblioteki szkolnej, działy: Geografia Polski, Turystyka,
  • Umiejętność wyszukiwania informacji na określony temat, selekcja wybranych materiałów, zasady tworzenia bibliografii.




 

KONKURS FOTOGRAFICZNY !!! „SLEEVEFACE– czyli ubierz się
w książkę”

„Sleeveface” polega na wykonaniu zdjęcia, którego dominującym elementem jest okładka książki w taki sposób wkomponowana w obraz, że widoczna jest jako część fotografowanej postaci: twarzy lub całej sylwetki. Efektem montażu jest kreatywne połączenie osoby czytelnika z jej książkowym wcieleniem.
W efekcie powstaje złudzenie prezentujące kreatywne, zabawne połączenie fotografowanej osoby z ilustracją na okładce.

W sleeveface potrzebna jest jedynie wyobraźnia i aparat. Dobra zabawa gwarantowana!

OGÓLNOSZKOLNA AKCJA  „WAKACJE Z KSIĄŻKĄ”